7 Haziran 2018 Perşembe

LİMONATTA BİTEZ


Limonatta Bitez, mandalina ağaçlarının içinde, sessiz, huzurlu, rengarenk bir mekan. Ve bir de o mis gibi ağaçların gölgesi sizi Bodrum’un sıcağından öyle güzel koruyor ki…

Giderken kahvaltı, sandviç vb. ağırlıklı bir menü bekliyordum. Ancak, kahvaltının alâsını bulmakla kalmayıp oldukça zengin bir menüyle de karşılaştım. Varır varmaz ilk işim ev yapımı limonatalarından içmek oldu. Limonata budur… Mekan isminin hakkını verdi bile😃

Yasemin hanım İstanbul’da yaşayan bir iş kadınıyken her şeyi bırakıp, Bodrum’a gelip, hep hayali olan burayı açmış. Mutfakta, eğitimli bir şef olan kızı ile birlikte çalışıyorlar.


Kahvaltıyla başlayalım. Gözünüzün doyacağı kesin çünkü sanırım 25 çeşit vardı. Hepsi özenle seçilmiş ya da bizzat kendileri tarafından hazırlanmış. El açması mercimekli börekleri, tiganisa dedikleri mayasız sade pişileri, favorim olan peynir lokumları harika… Bazlamayı da kendileri yapıyorlar. Zeytini Milas’ta özel olarak yaptırıyorlarmış. Peynir dört çeşit. Mandalina, havuç, kivi, muz gibi birçok reçel var. Hepsi kendi üretimleri ve en güzeli de az şekerliler. Özellikle, ilk kez denediğim muz reçeline bayıldım. Reçel yapmak için oldukça zor bir malzeme olan muzu nasıl dağılmadan koruduklarına da ayrıca şaştım ama tabi bu bir sır. Muhammara ve közlenmiş biberli sos da sabahları sevdiğim tatlardır. Bir yanım kesin Arap benim😊Kahvaltıya sucuklu yumurta da dahil. Siz ayrıca isterseniz de birçok farklı omlet ve sahanda yumurta çeşidi de mevcut. Bu zengin kahvaltı 40 TL. Tabi çay sınırsız…

Dediğim gibi menü zengin. Tostlar, salatalar, makarnalar, hamur işleri, etler, tavuklar, tatlılar… Ama ben size zeytinyağlılar ve ara sıcaklardan bahsedeyim. Daha önce hiçbir yerde yemediğim mezeleri tattım. 

Portakal soslu pazı kavurma, kabak sıyırtma, portakallı pırasa, kişnişli pancar, bezelyeli ve kuru kayısılı ıspanak, tahin soslu mantar (kuru kayısı ve üzümlü) ve mekanın özel tatlarından ana malzemesi pırasa olan Bediş… Hepsine bayıldım. Daha pek çok orijinal meze ve ara sıcak çeşidi var. Onları da siz keşfedin artık…


Ana yemeklerden yine mekana özel birkaç tat denedim: Kuş Yuvası, hardallı patates püresi eşliğinde domates soslu misket köfte. Limonatta Kebap ise yufkaya sarılı kıyma, yoğurt ve sosla servis ediliyor. Fırında kuzu tandırları da çok iyiydi. Çünkü ellerinin lezzeti kadar, etleri de gayet iyi. Yasemin hanım bu konuda en iyisi ile çalıştıklarını söylüyor ki sonuç zaten ortada.

Ufak bir not, tüm alkol çeşitleri mevcut… Gündüz olduğu kadar akşam için de harika bir seçim olacağına eminim. Özellikle de benim gibi Bodrum’un curcunasından hoşlanmayanlar için…

Gidin, hem güzel yemekler yiyin, hem de huzur bulun…

Hacı Ahmetler Mevkii
Pınarlı Cad. No:26 Bitez Köy içi
Tel: 0539 647 38 85



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder