9 Ekim 2017 Pazartesi

NARLI LEVREK

Narlı Levrek adını duyduğumda merak etmedim desem yalan olur. Narın balıkta farklı kullanımlarını gördüm, tattım. Ama bu şekliyle değil.

Barış Koçer, genç, yetenekli ve cesur bir şef. Cesur çünkü lezzetleri birleştirirken risk almayı seviyor. Ortaya çıkardığı bazı yemekleri önceden rüyasında görüp, sonra da hazırladığını anlatıyor bana. Mesleğine kendini vermek, çok severek yapmak böyle etkiler yaratıyor işte… Ankara’da yer alan profesyonel aşçılık okulu Chef Akademi’den mezun. Narlı Levrek’i açmadan önce beş ayrı mutfakta çalışmış. Hayatını tamamen aşçılığa adamaya niyetli olanlardan… Hatta yakında Başkent Üniversitesi’nde ders vermeye de başlayacak.

Narlı Levrek Restoran’ı bu yılın yaz aylarında açmışlar. Ankaralılar bilir İTÜ Evi’ni. Hani bir zamanlar güzel jazz müzikler çalan, içinde gerçek kocaman ağaçlar olan (evet gerçekten içinde) bina. İşte tam da oradalar. Burası geniş ve ferah bir mekan. Ön bahçe, lobi, büyük salon… gibi kullanım alanları var. Bahçede oturmak isterseniz taş duvardaki minik şelalenin yanına oturun. Su sesi terapi etkisi yaratıyor. Yakında buranın oluşturduğu havuza balıklar da getireceklermiş. 

Fonda Yunan ve Ege müzikleri, eski 45’likler, eski pop şarkıları çalıyor… Ekim ayının ortasında da Çarşamba ve Cumartesi günleri için canlı müzik başlıyor.

Mutfakta Barış Şef dışında bir de Orhan Şef var. İkisi birlikte çalışıyorlar. Orhan Özcan da işinin ehli belli ki… Ayrıca Barış Şef’in ablası Burcu hanım da restoranın idari işlerini üstlenmiş vaziyette. Hepsi güler yüzlü, nazik insanlar.

Neler tattım ona gelelim şimdi. İrmikli ezmelerine bayıldım. Normal şartlarda balıkçıda masaya asla ezme almam. Ama bu başka bir şey. Kendi yarattığı bu tarif gerçekten farklı ve çok lezzetli olmuş. İçinde irmik, ceviz, soğan, özel bir salça ve beş çeşit ot var.

Köpoğlunun patlıcanları şeker gibiydi, bayıldım. Yoğurdun üzerindeki sos birazcık daha az olabilir o kadar.

Kurutulmuş domatesin içine küp doğranmış peynir de koymuşlar. Domates kurusu tek başına bana biraz yavan gelirdi zaten. Bu iyi fikir olmuş.
Mezeler günlük, taze taze…

Narlı levrek ise, yine tamamen Barış Şef’e özgü bir tarif.  Soğuk meze olarak geliyor. Levrek jülyen doğranıp, 1-2 gün boyunca limonda marine ediliyor. Sonra nar şurubu ile harmanlanıp, üzerine nar taneleri eklenip 1-2 gün de böyle bekliyor. Levrek, limon ve limon tuzuyla kendi kendine pişiyor aslında. Tadına gelirsek, alıştığınız bir tat olmadığı kesin. Nar sosunun o tatlı ekşiliğinin arasından levrek süzülüverince damağınızda farklı bir tat yakalıyorsunuz. Bazılarınız başta yadırgayabilir bile. Ama ikinci çataldan sonra sevmeye başlayıp tüm tabağı bitirebiliyorsunuz bir anda.  Demiştim ya risk alıyor diye… Bence iyi yapıyor.

Ben ana yemekte balık yemeği tercih etmedim bu akşam. Eminim gayet güzel hazırlıyorlardır. Onun yerine kiremitte kremalı ve damla sakızlı kalamar denedim. Kalamar önceden çok iyi pişirilmiş. Damla sakızı kullanımı risklidir. Baskın bir tat olduğu için miktarını iyi ayarlamak gerekir. Öyle de olmuş. Sarımsak da var ama o da baskın değil. Her tat ayarında…

Bunların dışında ara sıcaklarda, balık adana, balık köfte, balık simit, armutlu cheddarlı karides gibi nefis seçenekler de var.

Mevsimine göre tüm balık çeşitleri de mevcut tabi. Ayrıca deniz ürünleri yemeyenler için menüde et ve tavuk üzerine birkaç seçenek de var.
Tatlı olarak dondurmalı irmik helvası, fırında tahin olmazsa olmazlardan…
Barış Şef yakında menüye sürpriz bir tatlı ekleyecek. Bekleyelim ve tadalım diyorum şimdilik…

Bu arada Narlı Levrek’te gündüzleri tabldot menü de çıkıyor. 4 çeşitten oluşan menü 20 TL.

Mekanın büyük salonu davetler, toplantılar için çok uygun. 200 kişiye kadar çıkabilir kapasitesi. Lobi kısmında da kokteyl türü organizasyonlar yapılabilir. Ama benim tercihim tabi ki ön taraftaki alan. 

Fiyatlar makul… Pazar günleri kapalı.

Ben çok sevdim Narlı Levrek’i. Onlarda bu yaratıcılık, bu mutfak aşkı ve tatları karıştırma cesareti olduğu sürece buranın standart bir menüsü olmayacak belli ki. En güzeli de bu zaten...

Büklüm Sokak No:71 Kavaklıdere-Çankaya/Ankara
0 312 466 08 88 














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder