11 Ocak 2019 Cuma

ROYAL DEEWAN



PAKİSTAN MUTFAĞI BAŞKENT'TE…

Royal Deewan, başkentin ihtiyacı olan restoranlardan biriydi. Kralların oturduğu yer anlamına geliyor ismi. Henüz 2 ay oldu açılalı. 

Menüde ağırlıklı olarak Pakistan mutfağı var. 
Ben oldum olası bu baharat çeşitliliğini merakla keşfetmeye çalışmışımdır. Mutfakta Pakistanlı iki şef hizmet veriyor. 
Bence siparişinizi verirken baharat yoğunluğunu az-orta-bol olarak belirtin mutlaka. Restoranın idaresi Umair Saeed Khan’a ait. O da Pakistanlı.  


Geniş, ferah ve konforlu bir mekan. Kademeli katta şık, özel bir bölüm de var. Ankara’da yaşayan yabancılar ne yiyor diye merak ediyorsanız onları Royal Deewan’da görebilirsiniz. Fiyatlar gayet makul.

Ben neler tattım ona bakalım şimdi: Tavuklu mısır çorbasıyla başladım. Sos ve baharatlarla iyice lezzetlendirilmişti. 

Pakorayı zaten çok severim. Nohut unu ve baharatlarla yapılan hamura bulanan patatesler yağda kızartılarak yapılıyor. Yani bir tür mücver diyebiliriz. Tavuklu ve karideslisi de var.

Samosa, bizim puf böreği gibidir. Ben kıymalı olanı yani keema samosayı denedim. Sebzelisi favorimdir. Biraz daha küçük boyutta ve hamuru biraz kalınlaştırılarak yapılsa daha iyi olacağını düşünüyorum. 

Bunların yanında olmazsa olmaz soslar geliyor. Raita, karışık sebzeli ya da naneli yoğurt sos. Bir de chutney soslar var tabi. Onlar da kayısı, armut, üzüm gibi meyvelerden yapılır.

Chana masala, baharat karışımı ile yoğun köri soslu nohut. Müthiş leziz bir şey. Menüde vejetaryen kısmında yer alıyor. Kesinlikle favorim.


Kuzu palak, ıspanak, domates ve kişnişle pişirilmiş kuzu eti. Benim gibi farklı lezzetler peşinde olanlara nefis bir alternatif.


Butter Chicken yani tereyağlı tavuk, domates sosu, tereyağı, krema ve süt ile hazırlanan tandırda pişmiş kemiksiz tavuk. Bu da favorilerimden.


Biryani, isim olarak benzese de bizim büryan kebabından farklıdır. Basmati pilavının özel otlar, baharatlarla ve tabi tavuk ya da etle pişirilmesiyle hazırlanır. Sebzelisi de yapılır. Ben tavuklusunu denedim. Aslında mantık olarak Ankara tavaya daha çok benzetiyorum.



Tüm bu saydığım yemeklerin farklı malzemelerle hazırlanan çeşitleri de mevcut.  Ana yemekler nefis kokulu basmati pilavı, salata ve ekmekle servis ediliyor. Porsiyonlarsa gayet yeterli.


Pakistanlılar bu yemeklerin yanında lassi içiyorlar genelde. Aslında bir tür ayran. Farklı olan kısmı tuzlu olanının yanı sıra, mangolu, portakallı, kakuleli gibi tatlı seçeneklerin de olması. Mangolu bana yemekle pek uymadı ama kimyonluyu daha sonra deneyeceğim.


Bu kadar çeşidin üzerine tatlı için yerim kalmadı. Ama menüde dört çeşit geleneksel tatlı var. Onlar da bir dahakine…

Tatlı almadım ama son olarak denediğim keşmir çayı onu yerine geçti. Temel malzeme, bir tür mor safran olan keşmir. 1.5-2 saatte hazırlanan ve anason, şam fıstık, karabiber, kakule ve süt içeren bu ilginç çayı deneyin.

Bu arada Pazar günleri açık büfe yapıyorlar. Fiyatı 55 TL. Eğer yemekleri merak ediyorsanız kendinize böyle bir tadım günü yapabilirsiniz.


Çıkışta kuru rezene ve Pakistan’a özel bir şeker ikram ediyorlar. Yemek sonrası mideyi rahatlatıyor.


Son söz olarak, Pakistan mutfağı deyince ön yargılı sözler işitiyorum bazen. Sakın bu hataya düşmeyin. Çok şey kaybedersiniz 😊

Bu farklı ve leziz yemeklerin tadımında tecrübeleriyle, yorumlarıyla ve sohbetiyle bana eşlik eden Asuman Selçuk'a ayrıca teşekkürler.


Remzi Oğuz Arık Mahallesi, Atatürk Blv No:223/A Çankaya-Ankara
Telefon: 0507 033 22 40

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder